Ik wil graag een eigen website ontwikkelen. wie heeft hiervoor tips: basissite downloaden? (waar?), volledige cursus volgen?, korte cursus via internet volgen of laten maken?
Berichten: 52 Lokatie: Nederland Status:Offline Aangemeld: 03.01.07
Geplaatst op 06/04/2008 11:14
Het ligt er aan wat je precies met je website wilt. Als je website niet met grote regelmaat verandert (dat wil zeggen: wisselende info of foto's e.d.) dan kun je aan de slag gaan met een programma als Frontpage of Publisher (die beiden vaak in het officepakket zitten). Wil je een meer interactieve website (zoals deze website), dan moet je gaan werken met een database. Dan kom je al snel bij een CMS-pakket. Dat is een soort raamwerk die je aan je eigen wensen kunt aanpassen. Daarvan zijn er inmiddels al velen. Het voordeel is dat ze opensource zijn, dus gratis. Het CMS van deze website heet PHPFusion en is opgebouwd uit php-taal.
Laat even wat conreter weten wat je wensen zijn, dan wordt het ook iets gemakkelijker om adviezen te geven. Misschien kan ik je dan ook nog behulpzaam zijn bij het maken van je website...
Heb je ook al nagedacht over de hosting? Je moet je website ergens bij een provider onderbrengen. Je betaalt dan een jaarlijks bedrag voor je domeinnaam en de hosting.
ja, ik weet wel wat ik op de website wilt. Het moet geen heeeel actieve website worden maar nieuws, wat we ook met foto's kunnen uploaden en evt een gastenboek lijkt me wel aardig. Ik zou ook wel op één of andere manier linkjes willen weergeven naar artiekeln die ik geschreven heb. Ik zal je de inhoud van de website naar je mailadres sturen.